Meer informatie:
Tevredenheidsonderzoek
Online-enquete.net
Onlinepanel.nl

Tips voor het opzetten en beheren van uw eigen klantpanel

Wanneer u uw eigen klantpanel wilt creëren, vindt u hieronder een aantal bruikbare tips om uw klantpanel zo effectief mogelijk te laten functioneren.

1. Kies voor een partij die de juiste technologie in huis heeft

Hierbij kunt u op de volgende functionaliteiten letten:

Het selecteren van panelleden.
Het instellen van het aantal keer per periode dat een panellid mag worden benaderd voor onderzoek.
De mogelijkheid voor het importeren van gegevens uit uw eigen klantendatabase naar de paneldatabase.
Goede onderzoekssoftware
Een helpdesk voor uw eigen medewerkers
MWM2 is zo’n partij die de technologie, met alle bovenstaande functionaliteiten voor online onderzoek aanbiedt.

2. Kies voor een partij die ondersteuning kan bieden bij het opzetten, uitvoeren en onderhouden van een klantpanel

Het is verstandig te kiezen voor een partij die op meerdere vlakken ondersteuning biedt bij het opzetten, uitvoeren en beheren van het klantpanel. Vragen als:
Zullen ongetwijfeld gaan spelen en het is van groot belang dat er iemand beschikbaar is om die vragen aan te stellen.

MWM2 biedt meerdere mogelijkheden:

Advies bij de opzet en uitvoering van het panel
Onderhoud van het panel
Helpdesk voor panelleden

3. Kies voor een partij met praktijkervaring

Online onderzoek is een vak apart en het succesvol opzetten en beheren van een eigen panel helemaal. MWM2 heeft al jaren ervaring met het opzetten, uitvoeren en analyseren van online onderzoek. Dit bureau voor online onderzoek biedt u alle mogelijkheden bij het opzetten van uw eigen online klantpanel. MWM2 biedt u de paneltechnologie waarmee u uw eigen klantpanel kunt opzetten, beheren en uitnodigen voor onderzoeken. Daarnaast kunt u kiezen voor advies en ondersteuning bij het opzetten van vragenlijsten en het analyseren van de resultaten. Voor meer informatie kunt u op de website van MWM2 kijken.

Tenslotte als het panel eenmaal draait: Houdt uw panel tevreden

Om de responspercentages op peil te houden, is het van belang dat uw panelleden een reden hebben deel te nemen aan het panel. Hiervoor zijn verschillende hulpmiddelen:

Feedback over het panel.
Follow up.
Gericht onderzoek.